
Ats Albre on töötanud Eesti juhtivas IT-ettevõttes Nortal üle 10 aasta ning teinud selle aja jooksul koostööd praktiliselt kõigi suuremate avaliku sektori organisatsioonidega. Koostöös riigi-asutustega on Nortal üles ehitanud suure osa tänasest Eesti e-riigist. On põhjust uhkust tunda, kuid koostöö käigus on välja tulnud ka tüüpilised valukohad, mis koostööd tapavad – näiteks omavahel otsapidi seotud kehv juhtimiskvaliteet ja hoolimatus. Juhina usub Albre, et parim on töötada ühise eesmärgi nimel meeskonnana tegemata vahet vastutusalal, osakonnal või organisatsioonil. Albre näeb, et nii era- kui avalikus sektoris jagub jätkuvalt tahet, et suuri asju ära teha, kuid õnnestumiseks peavad mitmed eeldused paigas olema. Tesla, e-residentsus või riigireform - kuigi koostöö pole omaette eesmärk, siis ühtegi suuremat asja ilma selleta ei saavuta.
Nortal pälvis hiljuti Aasta ettevõte 2020 tiitli. Milline on üks aasta ettevõte ja mida see tunnustus tähendab Teie pilgu läbi?
Nortal tegeleb suurte, aga väga eluliste probleemide lahendamisega. Näiteks, kui patsient läheb Tartus või Tallinnas haiglasse, siis selleks, et arst ei peaks kulutama väärtuslikku aega raviloo uuesti kaardistamiseks, loob Nortal süsteeme ja tööriistu nii arstidele kui õendustöötajatele, et raviks vajalik info oleks kahe klikiga kättesaadav. Arstid ravivad jätkuvalt inimesi ning hästi toimivad ja justkui taustal nähtamatud tarkvaralahendused aitavad neil teha seda lihtsamini ja kiiremini.
Aasta ettevõte 2020 tunnustus oli meie jaoks väga suur üllatus. Tagantjärele mõeldes tundub, et meie soov ja ambitsioon kasvada Eesti ettevõttena nii siin kui mujal maailmas ja olla sealjuures ka edukad, on see, mis žüriile silma jäi. Sisemiselt on meil Nortalis välja kujunenud ütlus, et eilne rekord on tänane norm – seda nii äritulemustes, inimeste arendamises kui ka kliendirahulolus. Usun, et meie pidev püüdlemine parem olemise poole ongi see miski, mis on pälvinud tunnustuse.
Kui suurt rolli mängib ettevõtte eduloos juhtimine ja koostööoskused?
Oleme alati Nortalis teadvustanud, et juhtimine ja juhtimiskvaliteet on selge konkurentsieelis. Meie töötajad saavad ja peaksidki nõudma väga kõrget juhtimiskvaliteeti. Hea juhtimiskvaliteet võimaldab töötajatel end tõeliselt teostada. Praktikas lahkutakse tihti ettevõtetest juhtide pärast. Meie püüdleme selle poole, et juhtide pärast tahetaks tööle tulla. See polegi nii tavaline, ometi on koostööle orienteeritud organisatsioonid kohad, kus töötajad saavad oma kirge ja potentsiaali päriselt rakendada. Lisaks tunnevad meeskonnaliikmed sellistes ettevõtetes, et saavad tegeleda asjadega, mis neid päriselt huvitavad ja millega saavad maailmale tagasi anda.
Nortali kõige suuremad ebaõnnestumised on reeglina seotud juhtimisvigadega. Teisisõnu, selleks, et mitte ebaõnnestuda, peab juhtimine olema väga kõrgel tasemel. Oluline on õppida oma varasematest vigadest. Kusjuures, julgus teha vigu ja neid tunnistada on väga suur ja oluline teema – see on võimalus pidevalt saada veelgi paremaks.
Loe täispikka intervjuud Ats Albrega edasi konverentsi "Jah, aga" e-ajakirjast.